2. Sonra onlara yasayı verdi. Rab'bin kurallarını hiç bir zaman
yadsımamaları ya da altın ve gümüş yontuları ve onların üzerindeki süsleri
görünce baştan çıkmamaları için onları uyardı.
3. Onlara bu gibi öğütler vererek yasanın yüreklerinde yaşaması
konusunu üsteledi.
4. Belge, bir vahiyle uyarılan peygamberin dağa çıkınca taşınabilir
tapınağın ve sandığın onunla beraber gelmesini buyurduğunu bildirir. Musa,
Tanrı'nın mirasını görmek için aynı dağa tırmanmıştı.
5. Oraya varınca Yeremya oturulacak bir mağara buldu. Oraya
taşınılabilir tapınağı, sandığı ve buhur sunağını koydu, ardından girişi
kapattı.
6. Arkadaşlarından bir kısmı yolu işaretlemeye çalıştı, ama yolu
bulamadılar.
7. Bunu öğrenince, Yeremya onlara çıkıştı: "Tanrı ulusunu
yeniden bir araya toplayıp bağışlayıcı olduğunu gösterinceye dek bu yerin
bilinmemesi gerekir.
8. O zaman Rabbimiz bütün bunları bir daha gün ışığına çıkaracaktır.
Böylece Rabbimiz'in ünü ortaya çıkacak, bulut da görülecektir. Musa zamanında
vahiy yoluyla bildirildiği gibi ve kutsal toprakların ünlü olup kutsanması
için Süleyman'ın dua ettiği günlerde olduğu gibi."
9. Bilge bir kişi olan Süleyman'ın tapınağın adanması ve bitmesi
için sunduğu kurban da kaydedildi.
10. Musa Rabbi'ne dua ettiği zaman gökten ateş inmiş ve sunulan
kurbanı yakmıştı. Süleyman aynı biçimde dua etti ve yukarıdan gelen ateş
kurbanları yaktı.
11. Musa şöyle demişti: "Sunulanlar günahtı, ama yenmediği
için yakıldı."
12. Süleyman o bayramı aynı biçimde sekiz gün süreyle kutladı.
13. Yukarıda anlatılanlardan başka, gerek arşivlerde gerekse
Nehemya'nın anılarında kaydedildiğine göre, kendisi bir kitaplık kurup
krallar, peygamberler, Davut'un yazıları ve tapınakta toplanan paralar
konusunda kralların yazdığı mektuplarla ilgili bir kitap koleksiyonu
yapmıştır.
14. Aynı biçimde Yahuda, son savaşta dağılan kitaplardan eksiksiz
bir koleksiyon oluşturmuştur. Bu koleksiyon şimdiye dek elimizde
bulunmaktadır.
15. Bu kitaplara gereksinmeniz olursa birini gönderip aldırın.
16. İşte sonuç: Tapınağın arıtılmasını kutlamak üzereyiz ve aynı
günleri kutlamanız için size yazıyoruz.
17. Tüm ulusunu kurtaran Tanrı mirası, krallığı, kâhinliği ve
kutsamayı herkese verdi.
18. Yasasında buna söz verdi, bizim umudumuz Tanrı'dadır. Kuşkusuz
O bizi çabucak bağışlayacak, dünyanın dört bir yanından bizi kutsal topraklarda
bir araya toplayacaktır. Çünkü O bizi pek çok kötülüklerden kurtarmış ve
tapınağı arıtmıştır.
19. Yahuda Makabe ile erkek kardeşlerinin öyküsü, büyük tapınağın
arıtılması, sunağın adanması,
20. Antiyokus Epifanes'le oğlu Eupator'a karşı girişilen savaşlar,
21. Yahudiler'in cesur savunucularını yüreklendirmek için gökten
gelen görümler, az oldukları halde tüm ülkenin malını yağma etmeleri,
barbarları bozguna uğratmaları,
22. tüm dünyada ünlü olan tapınağı elde etmeleri, kenti kurtarıp
ortadan kaldırılan yasaları yeniden yürürlüğe koymaları, Rab'bin lütfedip her
zaman onlara yardımcı olması,
23. tüm olup bitenler, Kireneli Yason tarafından beş kitapta
anlatılmıştır. Biz her şeyin bir tek özetini vermeye çalışacağız.
24. Tarihsel kayıtlara dalmak isteyenler için, malzemenin çokluğundan
ötürü sayıların çokluğunu ve karşılaşılan güçlükleri göz önünde tutarak,
25. ancak okumak isteyenler için bir değişikliğe yöneldik. Olup
bitenleri ezberlemekten hoşlananlar için işleri kolaylaştırdık, herkesin
yararlanmasını sağladık.
26. Bu ağır ve sıkıcı işe girişip bir özet çıkarmaya çalışan bizler
için bu pek kolay olmadı. Kan ter içinde kaldık ve lambalarımızın yağı gece
yarılarına dek yandı.
27. Bu işi şununla kıyaslayabiliriz: Bir şölen düzenleyen ve
çeşitli zevklere hizmet etmek isteyen bir kişinin çabaları gibi! Bu ortamda
genel bir hizmeti yerine getirmek amacıyla ağır ve sıkıcı işi sevinerek
yapıyoruz.
28. Ayrıntıları tarihçiye bırakıyor, bu kısaltılmış uyarlamada
ana hatları belirlemeye uğraşıyoruz.
29. Yeni bir evin mimarı tüm yapıdan sorumludur, oysa seramik boyasıyla
uğraşan kişi süsleyici gereksinmeleri belirlemekle sorumludur. Öyle sanıyorum
ki, bizim için de durum aynıdır.
30. Yaratıcı tarih bilgininin görevi konuyu benimsemek, konunun
gizli yönlerini araştırmak, ayrıntılar üzerinde durup kılı kırk yarmaktır.
31. Ama uyarlamayı yapan kişinin anlatım biçimi az ve öz olmalı.
Konuyu ele alış biçimini gereksiz yere uzatmamalıdır.
32. Bundan sonra öykümüze başlayabiliriz. Yukarıda
söylediklerimize herhangi bir şey eklemeye gerek yoktur. Çünkü tarihe
yazdığımız önsözü uzatıp tarihi kısaltmak anlamsız olur.